Corronco 2.543m.

divendres, 4 de desembre del 2009

Són les 14:00 hores i estic al cim del Corronco de Durro de 2.543m. he trigat dues hores i mitja en arribar aquí després de fer els 1.200 metres que hem separen de l’ermita de Sant Salvador. Crec que no era el camí més directe per pujar aquest cim , ja que s’ha de flanquejar molts metres per arribar-hi i això fa perdre molt temps. La millor manera d’accedir-hi és possible que sigui des de Durro on farem 400m. menys de desnivell i el pujarem directament, a més de poder aterrar en uns prats infinitament millors que els que es troben al costat del poble de Irgo.
El dia és assolellat i amb una mica de vent d’Oest, i el cim ens permet despegar cap al sud i si fa una mica de vent cap a l’oest o est segons la brisa, i si està nevat no tindrem problemes de fer-ho cap a tot arreu.
El vol aquesta vegada ha estat en direcció oest i seguint la vessant nord de la carena que baixa cap a Irgo per aterrar al costat del poble.

Fitxa tècnica:

Alçada de l’envol: 2.453m.
Orientació: Totes si està nevat
Coordenades: UTM 31T 321387
4703351
Alçada de l’aterratge : 1.320m.
Coordenades: UTM 31T 316671
4701256

Desnivell vol: 1.150m.

Accés: De Pont de Suert prendrem la carretera que porta a Gotarta i Irgo. Deixarem el cotxe a l’ermita de Sant Salvador situada 1 km abans de Irgo. En aquest punt agafarem la pista marcada com a GR que puja direcció est i la seguirem per pujar fins la muntanya que queda davant nostre. Quan arribem a d’alt continuarem a l’est seguin l’ascensió per la vessant que va derivant fins al cim amb un llarg flanqueig ascendent.