Pic de Posolivino 2.783m.

dimecres, 28 d’octubre del 2009

Pensava que anava a fer el pic de Castanesa, però de fet el pic de Castanesa està una mica més al nord, no gaire lluny a uns 15 minuts. De totes maneres la pendent d’herba que hi ha arribant al cim és perfecta per despegar.
Surto de la furgo a les 7:15 i la pendent és continuada, segueixo el itinerari que més hem convé buscant la manera de guanyar metres amb la major rapidesa possible. Noto que baixa per la vessant el vent i crec que és el catavàtic, miro els núvols que ronden pel cim i sembla que fa oest.
Al cap d’una hora trobo el camí que puja per una aresta, aquest està marcat amb fites i passa pels llocs més accessibles conduint al cap damunt de l’aresta, on hem sorprèn el magnífic envol orientat a oest. Però que en cas de vent de sud o nord podria servir. Descarrego el parapent i remunto fins al cim amb cinc minuts.

Son les 8:45 i estic al cim, el vent és d’oest molt suau, perfecte per volar. En poca estona preparo d’alt de tot i penso que com que la pendent és suau correré avall com si fes el curs d’iniciació amb la vela sobre el cap, a més al final la pendent queda tallada per una petita paret i sempre serà millor de tenir la vela controlada avanç.

El vol transcorre tranquil sobrevolant Ampriu, Cerler i Benasque i envoltat de cims com el Posets, Perdiguero i Maladetes. Son 1550m. De desnivell de vol.

Fitxa tècnica:
Envol Sud, Oest i Nord
Alçada de l’envol: 2.734m.
Orientació: Coordenades: 31T 302639
4715500
º
Alçada de l’aterratge :1.176m.
Coordenades: UTM 31T 296471
4719329
Desnivell vol:. 1.558Mm.

Accés: Pujarem al pàrking d’Ampriu 12 Km. de Benasc i d’aquí el camí marca pujant al coll de Basibé i després per l’aresta direcció nord. 850m. de desnivell de pujada.

Unknown ha dit...

Ieps!

Quina sort poder fer això un dimecres!

Gràcies per compartir-lo, un més a la biblioteca de possibilitats...

Per iniciar-me, fa uns dies vaig pujar del camp de la T a la Ropper pel recte, dues horetes... en arribar, estava de nord... sniff...