Stubai (Austria)

dissabte, 1 de novembre del 2008

Aquesta zona de vol és coneguda ja que s’hi fa la primera fira de parapent de l’any, i molts fabricants presenten les novetats per l’any que comença.
La vall de Stubaital està situada a pocs quilòmetres d’Insbruck i volar-hi és un espectacle, als costats de la vall hi ha tot d’agulles rocoses on s’hi pot practicar l’escalada i el ferratisme, al fons de la vall la glacera i el cim de Schaufelspitze, i la zona baixa està coberta d’una moqueta verda esquitxada de petites casetes de fusta.
Per pujar a l’envol agafem el telefèric de Elfer que està al poble de Niustift, de seguida veurem parapentistes que hi pugen. Podem comprar tiquet per una pujada o per un dia i quan arribem a d’alt, només sortir de la cabina, a l’esquerra ja tenim la pendent de l’envol.
Hem crida l’atenció les tires lligades a la cadira que porten els alumnes i que no havia vist gaires vegades; doncs aquí és un costum, “lo menos saps amb qui et jugues los cuartos”. I els monitors no fan transport, al de d’alt l’hi arriben alumnes com en una cinta transportadora de una cadena de muntatge i el de baix els va rebent, guiant-los l’aterratge.

Fitxa tècnica:

Alçada de l’envol: 1778m.
Orientació: nord-oest
Coordenades: UTM 32T 676384
5218722
Alçada de l’aterratge : 984m.
Coordenades: UTM 32T 675655
5220236
Desnivell vol: 807m.

Accés: De Innsbruck per la A13 direcció a Brener a 10Km. Trobarem la vall de Stubaital anirem al poble de Neustif i Agafarem el telefèric de Panoramabahn Elfer que ens pujarà a l’envol.