El Turbón amb Biplaça

dissabte, 24 de gener del 2009

Un lesió a les cervicals que m’ha costat tres mesos de curar i el mal temps m’han deixat aparcat durant tota la tardor. Però al final he pogut fer el primer vol de muntanya de l’any. El cim triat és el Turbó de 2.498m. i el vol amb biplaça.
El Turbó està situat just al davant del despegue de Liri i la pujada la farem per la cara Sud. Al poble de Serrate hi deixarem el cotxe i pujarem fins al refugi per una pista que quan no està nevada és possible passar-hi amb cotxe. Nosaltres caminarem tota l’estona, al principi retallant les corbes i quasi arribant al refu enfilant cap a la canal que ens durà al cim. Sol un problema ens allunya de l’èxit, la canal està plena de neu fonda i hem d’obrir traça enfonsant les cames fins al genoll. En més d’una ocasió penso en abandonar, però al final arribem al cim en 3hores i mitja.
No fa vent i la canal serà un lloc perfecte per despegar. Per fer-ho mentre jo preparo el biplaça el Ponsar (el meu company) es dedica a fer un passadís a la neu per poder corre sense enfonsar-nos.
Ja estem 1,2,3 correm correm i s’acaba el passadís, el Ponsar topa amb la neu tova i es tira endavant per lliscar per damunt la neu, jo hi vaig darrera ja que la vela ja és a d’alt i amb un toc de fre precís sortim lliscant la neu.
Ja estem volant per sobre la canal i l’esgotament ha passat a la història, davall nostre els voltors rasquen les pedres per trobar ascendències i nosaltres ens obrim a la vall per agafar perspectiva i contemplar la muntanya.
Amb 20 minuts aterrem prop de Serrate on hi han molts camps bons.


Fitxa tècnica:

Alçada de l’envol: 2.490m.
Orientació: oest
Coordenades: UTM 31T 294749
4699300
Alçada de l’aterratge :
Coordenades: UTM 31T 293325
4695805
Desnivell vol: 1.330m.

Accés: Ens dirigirem a Campo per la carretera N-260 allí girarem a la dreta cap a las Vilas del Turbón i abans de arribar-hi just en uns plans hi trobarem la cruïlla cap a Serrate. Deixarem el cotxe i agafarem la pista que puja al refugi del Turbó, està molt indicat, inclosa la pujada al cim.

P.D. llàstima vaig oblidar la camera de fer fotos.

 
PARAPONENT - Templates para novo blogger