La Serran (França)

dilluns, 19 de maig del 2008

Aquesta zona de vol està situada al nord de Montpellier a uns 40 Km. prop del poble de Ganges.
La Serran és una serra prou llarga i prou alta per poder-hi volar força estona.
Aquesta zona és un bon lloc per poder volar tant fent vols de baixada com volant a la tarda amb una fantàstica vessant com també intentant fer cros. Jo he intentat vàries vegades de volar per sortir de la zona però no m’ha anat gaire bé. Ara sé del cert que s’hi han fet força quilòmetres, per exemple, anar cap al nord i arribar a Millau a uns 50 Km.
Volar per la zona és senzill i a més tenim dos possibilitats d’aterrar, una a l’est on la muntanya baixa cap al riu, aterrant a Copiac i l’altra davant del despegue. L’aterratge de l’Est és el més utilitzat per la seva proximitat al despegue.
La vall que es veu davant de l’envol és gran i al fons veiem el mar, a l’est les parets de la zona d’escalada de Thaurac, i cap a l’oest la vall pren alçada per tancar-se en uns petits plans que si som prou valents podríem arribar a creuar o fins i tot aterrar-hi, de totes maneres les opcionsde vol més bones són cap a l’est o el nord, on a més no hi trobarem restriccions d’alçada cosa que està marcada per la proximitat d’aeroports i aeròdroms.

Fitxa tècnica:

Alçada de l’envol: 925m.
Orientació: Sud
Coordenades: UTM 31T 551429
4857304
Alçada de l’aterratge sud: 170m.
Coordenades: UTM 31T 552284
4855457
Alçada de l’aterratge est:
Coordenades: UTM 31T 555690
4859973

Desnivell vol: 755m.

Accés: Si venim des de l’A9 entrarem a Monpellier i anirem direcció Hospitals, passada la zona d’hospitals trobarem la sortida de Ganges a uns 35Km. Trobarem el poble de Ganges i a la segona rotonda anirem a l’est cap a Cazilhac. sortint d’aquest poble hi ha una rotonda. - Si continuem recte a dos quilòmetres arribarem a l’aterratge situat a la dreta de la carretera en un pla on hi veurem la mànega. –Si per contra anem a la dreta direcció sud-oest pujarem a l’envol passant pel poble i pujant per una pista asfaltada fins un coll i aquí agafarem la pista que surt a l’esquerra que ens durà al cim de la muntanya on hi ha tres despegues dos de sud i un de nord.

Anònim ha dit...

Si penges tots els vols que has fet i on has anat et direm EncicloParapent, enlloc de Jordi...

Gràcies per compartir-ho sr!

El vol cap a Millau s'ha d'intentar... com sigui...